Виховна робота
Основні завдання з духовного розвитку особистості учня
Державного навчального закладу “Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва і сфери послуг Харківської області”
- підвищення культури всіх учасників освітнього процесу, гуманізація стосунків в учнівському та педагогічному колективах (заступник директора з НВхР);
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника освітнього процесу (соціально – психологічна служба);
- сприяння повноцінному особистісному розвитку учнів та створення належних психологічних умов для формування у них мотивації до навчання, самореалізації, творчих здібностей, самовиховання і саморозвитку тощо(керівники груп, керівник фізичного виховання, вихователь гуртожитку, бібліотекар).
Державний навчальний заклад “Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва і сфери послуг Харківської області” втілює в життя ІННОВАЦІЙНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ «Виховання в учнівської молоді національної свідомості і активної громадянської позиції як один з приоритетних напрямків виховної роботи”
Комплексна система виховної роботи з учнями Державного навчального закладу “Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва і сфери послуг Харківської області”.
Загально-організаційні заходи:
- Затвердження перспективного плану позаурочно виховної, профілактичної та культурно – масової роботи;
- Розробка й затвердження розкладу позаурочної виховної роботи;
- Узгодження планів виховної роботи класних керівників на перший семестр;
- Узгодження планів виховної роботи класних керівників на другий семестр;
- Оновлення й коригування списків учнів групи , осіб пільгового контингенту та учнів з девіантною поведінкою
- Оновлення та коригування банку даних «Обдаровані учні »;
- Рейд-перевірка документації класних керівників (плани виховної роботи з учнями й їх батьками, куточок державної символіки, наявність інструкцій із ТБ тощо);
- Рейд-перевірка документації класних керівників (соціальний паспорт групи, щоденник педагогічних спостережень, плани виховних годин, портфоліо, сценарії свят, робота в проектах, протоколи засідань та зборів, літопис групи тощо);
- Конкурс педагогічної майстерності класних керівників;
- Проведення аналізу зайнятості учнів у гуртках, секціях;
- Проведення нарад щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень;
- Проведення творчих звітів класних керівників;
- Проведення аналізу виховної роботи;
- Проведення творчих звітів гуртків «Чого ми навчилися?»
Заходи щодо формування національної свідомості , ціннісного ставлення особистості до суспільства й держави:
- Святкування Дня української письменності та мови (09.11);
- Заходи до Дня збройних сил України; (14.10)
- Проведення заходів до Дня Соборності України;
- День єдності народів (02.04);
- Лінійка реквієм «Дзвони Чорнобиля» (26.04);
- Святкування Дня Пам’яті і Примирення і Дня Перемоги ;
Ціннісне ставлення до свого фізичного «Я»:
- Турнір ліцею з волейболу і міні футболу;
- Проведення Днів здоров’я
- Тиждень спортивних зустрічей та змагань «Спорт любити – здоровому бути!»;
- Спортивні змагання із різних видів спорту;
- Корекційно-адаптаційна робота:
- Проведення профілактики дезадаптації учнів першого курсу;
- Психокорекційна робота з учнями, які мають труднощі до адаптації в новому колективі;
- Проведення занять з учнями для розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер, взаємовідносин з викладачами, батьками.
- Проведення соціально-виховної роботи з учнями з девіантною поведінкою;
- Заходи щодо профілактики правопорушень.
Заходи щодо формування ціннісного ставлення до себе:
- День толерантності (16.11);
- Всесвітній день дитини (20.11);
- Заходи, присвячені Міжнародному дню боротьби зі СНІДом (01.12);
- Міжнародний день прав людини (10.12);
- Акція «Поділись добром»
- Всесвітній день здоров’я (07.04);
- День психолога (23.04);
- Міжнародний день захисту дітей (01.06);
- День молоді (27.06);
- День виховання (27.09);
- Міжнародний день людей похилого віку (01.10);
- День психічного здоров’я (10.10);
- Проведення тижня безпеки дорожнього руху;
- Затвердження штабу з профілактики правопорушень, плану його роботи (перший тиждень жовтня);
- Складання соціальних паспортів груп, оновлення даних;
- День учнівського самоврядування (за планом);
- Розробка структури навчання учнівського активу, органів само-врядування, школи «Лідер» та планування цієї роботи;
- Організація участі учнів в олімпіадах, науково-практичних конференціях, МАН, спортивних конкурсах тощо;
- Проведення зустрічей учнів з працівниками центру соціальної служби сім’ї дітей та молоді, ювенальної поліції та служби у справах дітей;
- Проведення профілактичних рейдів «Урок», «Перерва», висвітлення наслідків у стінній газеті «Хутровичок»
- Проведення рейдів по визначенню умов проживання дітей-сиріт, дітей із багатодітних, малозабезпечених, сімей, що опинились у складних життєвих умовах;
- Проведення тижня анти тютюнової та антиалкогольної пропаганди;
- Звітування керівників груп про роботу з учнями тощо.
Заходи щодо формування ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей:
- Проведення міжнародного дня сім’ї (15.05);
- Святкування дня матері (10.09);
- Затвердження складу ради з військово-патріотичного виховання в учнівському самоврядуванні;
- Складання актів обстеження житлово-побутових умов сімей учнів відповідних категорій;
- Проведення загально них батьківських зборів;
- Організація роботи консультаційного пункту «Виникло питання» для батьків із питань труднощів у сімейному вихованні дітей та планування його роботи;
- Проведення у групах зборів за результатами досягнень учнів у першому семестрі та обговорення плану роботи з ними на зимових канікулах;
- Консультації з батьками щодо місця перебування учнів під час літніх канікул;
- Проведення підсумкових батьківських зборів;
- Підготовка до відзначення батьків за успіхи в сімейному вихованні, навчанні дітей, за активну участь у житті групи й закладу освіти.
Заходи щодо формування ціннісного ставлення до праці:
- Конкурс-огляд на кращий кабінет і майстерню;
- Трудовий десант «Обережно листопад!»;
- Трудовий десант «Обережно, ожеледиця!»;
- Проведення тижня чистоти й порядку, благоустрій території гуртожитків закладу;
- Організація профорієнтаційної роботи;
Заходи щодо формування ціннісного ставлення до природи:
- Участь у екологічній акції “Ми – за чистий Харків”;
- Семінар з учнями «Альтернативні джерела енергії»;
Заходи щодо формування ціннісного ставлення до культури й мистецтва:
- Проведення міжнародного Дня музики (01.10);
- Заходи до Дня святого Миколая;
- Підготовка до Обласного огляду – конкурсу художньої самодіяльності і технічної творчості;
- Підготовка до святкування дня народження Т.Г. Шевченка;
- Міжнародний день музеїв (18.05);
- Участь у обласному конкурсі “Учень року ЗП(ПТ)О Харківської області”
- Проведення щорічної акції «Подаруй бібліотеці книгу».