Проєкт учнівського самоврядування ” Разом ми сила”
Вступ Однією з основних передумов створення програми лідерської спрямованості є створення умов для розвитку ініціативи та лідерських здібностей підлітків, а також реалізації їх за допомогою участі у конкретних та важливих для їхнього віку видах діяльності. Тільки на основі співробітництва закладається фундамент соціальної ініціативи, здатності роботи з людиною та для людини. Дитячі «ватажки» завжди грали велику роль у молодому колективі. Роль «ватажків» беруть на себе сучасні лідери учнівського самоврядування. Лідери, гнучкі та комунікабельні, конкурентоспроможні на ринку праці, здатні вести за собою учнівську молодь, вкрай необхідні нашій країні сьогодні.
Великого соціального значення набуває завдання закладу освіти не тільки виявити лідерів, а й створити умови для розвитку лідерства в учнівських колективах. Щоб досягти поставленої мети заклад освіти має впроваджувати різноманітні програми, які допомогають розкрити лідерський потенціал учнів, соціалізувати підлітка. Проєкт учнівського самоврядування “Разом ми сила” впроваджується за програмою діяльності школи лідерів.
Школа лідерів, яка працює на базі ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг» виявляє лідерські здібності та розвиває лідерський потенціал здобувачів освіти за допомогою різноманітних заходів, вчить бути унікальним та самостійним кожного учня, бути корисним суспільству та країні, передавати свої знання та вміння далі, допомогати виховувати активну громадянську позицію
Він допоможе підліткам повніше та об’єктивніше усвідомити свій лідерський потенціал та шляхи його розвитку в рамках особистої та суспільно- корисної діяльності. Програма проєкту дає учням знання та вміння, необхідні для досягнення контактності, вирішення конфліктів та проблемних ситуацій.
Навчання у ході реалізації цієї програми є системою взаємопов’язаних творчих завдань, ділових ігор і тренінгів, обговорення та дискусій на хвилюючі та цікаві теми, в процесі яких відпрацьовуються навички керівництва малим колективом або групою, техніка ведення розмови, суперечки, вміння впорядкувати точки зору, досягати згоди та знаходити рішення у групі.
Той, хто навчається, отримує підтримку і повагу однолітків, має можливість знайти нових друзів, розширити свій кругозір. Він отримує практику суспільно корисної роботи, почувається потрібним і здатним допомогти безлічі людей, які опинилися у важкій життєвій ситуації.
Особливості розвитку лідерських здібностей визначають організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуального просування у розвитку. У програмі виділено десять змістовних розділів, які дозволяють вирішувати поставлені завдання та формувати соціальну компетентність. Соціальна компетентність складатиметься із суми нових знань та вмінь їх застосувати при вирішенні реальних завдань, що стоять перед лідерами учнівського самоврядування. Ця комплексна програма орієнтує підлітків на цінності професіоналізму, творчості, соціальної активності, розвиток комунікативних навичок, навичок «представництва», підвищення психологічної та емоційної стійкості особистості. Програма є, на наш погляд, системою оптимальних методик та технологій формування лідерських якостей та передбачає формування:
– знань про самоврядування як про демократичний спосіб організації життєдіяльності учнівського співтовариства на основі реалізації прав дитини;
– досвіду організації діяльності учнівського самоврядування, який втілюється в уміннях, навичках особистості, що засвоїла цей досвід;
– досвіду ціннісно-смислового самовизначення, ділових та міжособистісних відносин.
Для виявлення рівня результативності за кожним показником передбачено комплекс діагностичних методик (стартове та підсумкове анкетування, створення портфоліо лідера, групова та індивідуальна рефлексія).
Заняття №1
Заняття №2