Державний навчальний заклад "Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області"

Державний навчальний заклад "Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області"

Державний навчальний заклад "Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області" Меню сайту
  • Головна
    • Структура
    • Кадровий склад
    • Історія і символіка
    • Матеріально-технічна база
      • Майстерні та лабораторії
    • Звіти директора про виконання умов контракту
  • Абітурієнту
    • Вступ онлайн на 2025/2026 н.р.
    • Правила прийому
    • НАШІ ПРОФЕСІЇ
  • Здобувачам освіти
    • Розклад занять
    • Єдині педагогічні вимоги для здобувачів освіти
    • Виробнича практика
      • Болгарія
      • Графік виробничої практики
    • Графік проведення ДКА
    • Електронні ресурси
    • Безпека життєдіяльності
  • Дистанційне навчання
  • Профорієнтаційна робота
  • Виховна робота
    • Національно-патріотичне виховання
      • Нормативно-правові документи
      • Заходи 2023/2024 н.р.
      • Заходи за 2020/2023р.
    • Волонтерська діяльність
    • Соціально-психологічна служба
    • Робота з обдарованими здобувачами освіти
    • «WORLDSKILLS UKRAINE»
    • Учнівське самоврядування
    • Фізкультура та спорт
    • На допомогу викладачу
  • Діяльність закладу
    • План роботи закладу
    • Графік контролю за освітнім процесом
    • Методична робота
      • Методичний кабінет
      • Методичні комісії
      • Методична скарбничка
      • Досягнення педагогів
    • Навчально-виробнича робота
    • Підготовка до нового навчального року
    • Інноваційна діяльність закладу
    • Інноватика в сучасній освіті
    • Професійна освіта сьогодні, кар’єра завтра, успіх назавжди!
    • Вибір проектів підручників
    • Дуальна форма навчання
    • Освітні програми
  • Публічна інформація
    • Ліцензії
    • Статут
    • КОЛЕКТИВНИЙ ДОГОВІР
    • Графік прийому громадян
    • Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
    • Правила внутрішнього трудового розпорядку
    • Положення про призначення та виплати стипендій
  • Державні закупівлі
    • Кошторис 2025 р.
    • Кошторис 2024 р.
    • КОШТОРИС 2023 р.
    • Кошторис 2022 р.
    • Кошторис 2021 р.
    • Кошторис 2020 р.
    • Кошторис 2019 р.
    • Кошторис 2018 р.
    • Кошторис 2017 р.
  • Вакансії
  • Контактна інформація
  • Забезпечення якості освіти
  • «ПРОРИВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ»
  • Наші досягнення
  • Бібліотека
    • Регламентуючі документи
    • Інформаційна база
    • Електронні ресурси
    • Соціокультурна діяльність
    • Віртуальна галерея
    • Методичні рекомендації бібліотекарки
  • Навчально-практичний центр
    • Основна діяльність НПЦ
    • Публічна інформація НПЦ
    • Підвищення кваліфікації педагогів швейного напрямку
    • Навчання з часткової професійної кваліфікації
  • Експериментальна педагогічна діяльність
    • Експеримент всеукраїнського рівня за темою «Формування готовності майбутніх кваліфікованих робітників до підприємницької діяльності»
    • Експеримент регіонального рівня за темою: «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти»
  • Атестація педагогічних працівників
  • ЗНО/НМТ – 2025
  • Профорієнтаційні заходи центу
  • Профорієнтаційні заходи центу

Методичні рекомендації бібліотекарки

Як читати книжку

  • Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитися до нього треба серйозно.
  • Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову; перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Коли щось незрозуміло, спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
  • Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
  • Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Зроби відповідні записи про книжку в читацькому щоденнику.
  • Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книжка.

Як працювати з підручником

  • Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись в його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.
  • Працюй завжди з ручкою або олівцем у руках.
  • Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.
  • Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  • Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
  • Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  • Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку – за частинами, а потім – увесь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
  • Виконуй завжди домашні завдання.
  • Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично і наполегливо.

Як конспектувати книжку, статтю

Конспект – це стислий виклад змісту статті чи книжки. Від тези конспект відрізняється тим, що поряд з основними даними тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновки.

Види конспектів:

А) текстуальний: основні положення твору, докази і висновки передаються словами автора, тобто цитатами;

Б) вільний – це переказ основного змісту книги (статті) своїми словами;

В) змішаний – найчастіше використовуваний вид, при якому вільний переказ змісту поєднується з цитуванням.

  • Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш. Виділи їх більшим шрифтом.
  • Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її розміщено.
  • Складай конспект після того, як продумав план тексту.
  • Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.
  • Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці.
  • Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова. До розділів і підрозділів підбирай заголовки.
  • Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату.
  • Роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього свої умовні позначки, а також подані нижче:
  • А) «!» – дуже добре;
  • Б) «?» – здивування, незгода з автором, нерозуміння думки.
  • Вчися конспектувати відразу начисто.

Пам’ятка читача

– Якщо хочеш поговорити з ким-небудь – відкрий книгу !

– Якщо ти занудьгував – візьми книгу !

– Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в книзі !

– Якщо прагнеш знайти друга – подружись із книгою !

– Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книгу !

– Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй з книгою !

Пам’ятай! Книги – наші найкращі друзі. Вони не підведуть, не зрадять, порадять як вчинити і що сказати, – тому що вони розумні, мудрі. Читай хороші книги, люби їх і у тебе в житті все буде виходити найкраще.

Як читати художню літературу

~ Твори художньої літератури читай вдумливо, не поспішай, дочитуй книгу до кінця.

~ Познайомся з післямовою або вступним словом. З них дізнаєшся багато цікавого про час, коли відбуваються події, описані в книзі.

~ Читання фантастичних творів доречно пов’язувати з читанням науково-пізнавальної літератури.

~ Не пропускай описів природи, предметів та речей, які оточують героя, опису його зовнішності: вони дають можливість краще зрозуміти характер героя, ті обставини, в яких він знаходиться, підготовлюють тебе до сприймання подальших подій.

~ При читанні звертай увагу на заголовок, підзаголовок та епіграф до твору. Завдяки їм ти краще зрозумієш основну ідею книги.

~ Зверни увагу на ілюстрації. Вони доповнюють твої уявлення про прочитане.

Як писати відгук на книгу

Любий друже ! Уважно прочитавши книгу, обміркуй її зміст і напиши відгук за таким планом.

Художня книга Науково-пізнавальна книга
Про що говориться у книзі? Чи зацікавила тебе книга?
Хто головні герої? Що нового ти пізнав із неї?
Чи сподобались тобі їх характери, вчинки, чому? Чи є в тебе бажання продовжувати читання за цією темою?
Які питання виникли у тебе під час читання? Чи не важка для тебе ця книга по змісту і по формі викладання?
Що тобі у книзі не сподобалось?  Чи є недоліки в книзі?

        Велику увагу книзі і читанню приділяли педагоги, психологи, бібліотекознавці. Найбільш повно значення книги і читання відображено у спадщині В.О. Сухомлинського. Ось тільки декілька висловлювань видатного педагога-гуманіста, які можуть стати у нагоді як учням, так і педагогам Центру:

«Я тисячу разів переконаний у тому, що успішне навчання у середніх і старших класах залежить насамперед від уміння свідомо читати, – читаючи, думати й думаючи читати».

«Людина, для якої книжка вже у дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною».

 «Розумна, натхненна книжка нерідко вирішує долю людини».

«Читання – джерело духовного збагачення – не зводиться до вміння читати, з цього вміння воно тільки починається».

«Вміти читати означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків».

«Кожна освічена і вихована людина всім найкращим у своєму житті зобов’язана книгам. Тільки з цього джерела людство п’є наснагу і розум, передаючи з покоління в покоління скарби і мудрість своїх предків».

 «Читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків. Тільки той учень „читає”, в свідомості якого слово виграє, тріпоче, переливається барвами і мелодіями навколишнього світу».

«Читання виховує чутливість до емоційного забарвлення слова, допомагає слову глибше проникнути в духовний світ дитини, зробитися знаряддям її мислення».

«Читання в роки дитинства – це передусім виховання серця, доторкання людського благородства до потаємних куточків дитячої душі. Слово, що розкриває благородні ідеї, назавжди відкладає в дитячому серці зернятка людяності, з яких складається совість».

«Читання – самостійне плавання в морі знань, і наше завдання полягає в тому, щоб кожен вихованець зазнав щастя цього плавання, відчув себе сміливцем, який став віч-на-віч із безмежним морем людської мудрості».

«Читання– то корабель образно кажучи, і вітрила, завдяки яким корабель думки пливе вперед, і вітер, що надихає вітрила».

«Читання – це віконце в світ, найважливіший інструмент навчання, воно має бути вільним, швидким – лише тоді цей інструмент буде готовий до дії».

«Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе».

«Читання – це одне з джерел мислення й розумового розвитку».

Корисними стають поради відомих мислителів, педагогів, зокрема вартими до уваги є основні правила читання від видатного просвітителя Івана Огієнка (митрополита Іларіона):

  • читання навчає нас уму-розуму, заміняючи нам життєвий досвід, крім цього, воно завжди дає нам високу естетичну насолоду. Тому, читаючи книги ніколи не поспішайте: нехай навчання буде серйознішим, а насолода глибша;
  • передчасно не намагайтеся дізнатися про розв’язку книги: від цього увага слабне інтерес до книги зникає, бо обідати не починають з десерту;
  • зміст книги – священна власність того, хто її написав, дуже часто письменник створює книгу з великими зусиллями, тому завжди знайте та твердо пам’ятайте ім’я автора, який написав книгу ;
  • читання – це праця корисна та приємна. До всякої ж праці звичка набувається лише постійними вправами. Тому читайте завжди і всюди, де тільки є для цього можливість, тоді читання стане вашою звичкою, а воно є ознакою висококультурної людини;
  • при читанні жодне слово, жодне речення не повинні залишатись незрозумілими, тому завжди звертайтесь до словника чи до вчителя за поясненням всього, чого не розумієте;
  • читати лежачи дуже шкідливо для очей, та й увага при такому читані завжди слабне;
  • книга є найвищим скарбом культурного життя людини, тому бережіть її свято і не торкайтесь до неї брудними руками.

У вересні 2015 року у Нью-Йорку на Саміті ООН зі сталого розвитку було підписано документ “Перетворення нашого світу: порядок денний у сфері сталого розвитку до 2030 року”, в межах якого було затверджено 17 Цілей сталого розвитку.

 30 вересня 2019 року Президент України видав Указ “Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року”

Бібліотеки у досягненні Цілей сталого розвитку

Чек-лист «Бібліотекар у досягненні ЦСР 10: скорочення нерівності» 

  • □ Поважаю кожну людину, яка звернулася до бібліотеки
  • □ Надаю однаково відповідально та якісно послуги усім користувачам
  • □ Працюю над своїми емоціями, не дозволяю їм впливати на якість моєї роботи 
  • □ Вивчаю досвід діяльності бібліотек щодо запобігання дискримінації
  • □ Вивчаю місцеві громади, аналізую їхні потреби
  • □ Оцінюю відповідність послуг бібліотеки потребам користувачів
  • □ Пропоную, як можна покращити послуги та сервіси бібліотеки
  • □ Ініціюю нові послуги та сервіси, які підвищують доступність та відкритість бібліотеки 
  • □ Спілкуюся з користувачами, рекомендую їм відповідні послуги та сервіси 
  • □ Збираю побажання читачів щодо тематики книг, журналів, баз даних, до яких вони хотіли б мати доступ
  • □ Інформую про послуги бібліотеки для навчання, творчості, розвитку
  • □ Ділюся своїми знаннями щодо пошуку інформації
  • □ Допомагаю користувачеві знайти потрібні ресурси 
  • □ Охоплюю якісними інформаційними ресурсами користувачів, які звертаються
  • □ Шукаю експертів, які можуть і готові ділитися своїми знаннями з користувачами бібліотеки 
  • □ Постійно підвищую професійні компетентності
  • □ Сприяю подоланню стереотипів власним прикладом
  • □ Шукаю і підказую контакти установ (осіб), до яких може звернутися користувач, якщо я не можу самостійно допомогти користувачеві 
  • □ Ділюся з колегами історіями своєї бібліотеки про заходи щодо скорочення нерівності
  • □ Ділюся своїми матеріалами (презентаціями, методичними розробками, тезами, статтями) у відкритому доступі
  • □ Підтримую відкритий доступ до інформаційних ресурсів
  • □ Інформую про доброчесні можливості доступу до комерційних інформаційних освітніх та наукових ресурсів
Червень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Тра    

Останні новини

Вітаємо з Днем легкої промисловості

06.06.2025

Навчання за частковою кваліфікацією з професії : 7412 Кондитер

06.06.2025

WORK UP СХІД

03.06.2025

Молода людина року – 2025

23.05.2025

Засідання педагогічної ради

22.05.2025

Вступ онлайн на 2025/2026 н.р.

Slide Title 1

description

Slide Title 2

description

Slide Title 3

description

Slide Title 4

description

Ресурси
















Спам заблоковано

254 спам повідомлення заблоковано Akismet
facebook youtube instagram

Державний навчальний заклад

«Регіональний центр професійної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області»

Контакти

Адреса: 61020, м. Харків, проспект Любові Малої,30
тел.: (057) 376 22 20;
+380637078758;   +380959336159

e-mail: 05537638@ukr.net